Reklamacje i zwroty

 

NA JAKICH ZASADACH ZWRÓCIĆ SWOJE ZAKUPY?

Każdy z Was może zrezygnować z zakupionego u nas towaru w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Prawo odstąpienia od umowy nie będzie Wam jednak przysługiwało w przypadkach wymienionych w art. 3 ust. 1 oraz 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta  (Dz.U. 2014, poz. 827), tj. m. in. kiedy usuniecie opakowanie z produktu lub gdy zamówicie, towary o specjalnych właściwościach przez Was określonych lub ściśle związanych z Waszą osobą.  Nie musicie nas wówczas informować o przyczynie tej rezygnacji. W takim przypadku odeślijcie nam przedmiot (koszt odesłania rzeczy pokrywa kupujący) lub przynieście zwracany przedmiot, pamiętając przy tym o wskazaniu nr rachunku bankowego lub adresu pocztowego, na jaki mamy przesłać pieniądze wysyłając e-maila lub list polecony o treści:

  

 Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa

 

Oświadczam, że odstępuję od umowy kupna/sprzedaży nr (proszę wpisać numer zamówienia) ............................................ zawartej dnia ...............................................

Proszę o zwrot kwoty .................. zł (słownie ...............................................................złotych) 

na konto nr ........................................................................................................................... 

Jednocześnie odeślę zwracany towar nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania zakupionego towaru.

  

UWAGA! Kwota zwrotu będzie równa cenie zakupu towaru wraz z kosztami przesłania Wam rzeczy i ewentualnych prowizji za transakcję. Pamiętajcie jednak, że zwracamy Wam wyłącznie koszty dostawy w wysokości najtańszego sposobu dostawy produktu oferowanej Wam na dzień złożenia zamówienia. Jeżeli więc wybraliście droższy sposób dostawy towaru niż ten oferowany przez nas to i tak zwracamy Wam koszty do wysokości najtańszego sposobu dostawy znajdującego się w ofercie White Rabbit. Pieniądze te wyślemy najpóźniej w terminie 14 dni roboczych od otrzymania przez nas zwracanych towarów wraz z informacją o numerze rachunku lub adresie na który ma być przesłany przekaz pieniężny.

 

W JAKI SPOSÓB ZŁOŻYĆ REKLAMACJE?


Jeśli natomiast stwierdzicie, że przesłany do Was towar nie jest zgodny z Waszym zamówieniem lub posiada wady, przysługuje Wam prawo reklamacji. Wasze uprawnienia są przewidziane w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, w szczególności dotyczące umowy sprzedaży (art. 535-555 k.c.), rękojmi za wady rzeczy (art. 556-5764 k.c.), gwarancji (art. 577-582 k.c.)  (Dz.U. 1964, nr 16, poz. 93 ze zm.).  Zwrocie szczególnie uwagę na postanowienia Kodeksu cywilnego dotyczące spraw konsumentów. Dokładnie rozpatrywać będziemy każdą Waszą wątpliwość, bo bardzo zależy nam na utrzymaniu jak najlepszej jakości obsługi i samych produktów. Reklamacje zgłaszajcie drogą mailową pod adres hello@whiterabbitpaper.pl i podajcie wtedy koniecznie numer zamówienia, które reklamujecie, opiszcie swoje zastrzeżenia oraz podajcie numer telefonu kontaktowego do siebie. Najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia otrzymania wiadomości skontaktujemy się z Wami telefonicznie lub mailowo aby zawiadomić Was o uznaniu lub nie uznaniu Waszej reklamacji. Jeżeli reklamacja będzie zasadna – naprawimy towar lub wymienimy towar na nowy. Jeśli nie będziemy mogli dokonać naprawy lub wymiany lub okażą się one zbyt kosztowne - zwrócimy wpłaconą cenę produktu a także dokonamy zwrotu poniesionych kosztów przesyłki (reklamowany towaru przesyłacie do nas najlepiej Pocztą Polską - paczką poleconą), ewentualnie obniżmy cenę za towar jeżeli będziecie chcieli go zachować i zwrócimy Wam różnicę. Szczegóły dotyczące formy i miejsca zwrotu pieniędzy ustalimy po uznaniu reklamacji.


Podczas przyjmowania przesyłki prosimy Was aby rozpakować ją w obecności listonosza lub kuriera. Jeżeli w tym czasie stwierdzicie, że towar jest uszkodzony poproście kuriera lub listonosza o sporządzenie protokołu, który obaj podpiszecie. Najlepiej abyście jeszcze wykonali zdjęcia uszkodzonego towaru i razem z protokołem lub jego kopią przesłali nam je drogą mailową. Po sporządzeniu protokołu i zdjęć niezwłocznie skontaktujcie się z nami. Takie protokoły czy zdjęcia mają później ogromne znaczenie dowodowe, dlatego ich brak może, pozbawić Was skutecznych środków dowodowych dla stwierdzenia przyczyn istnienia wad towaru i realizacji przysługujących Wam uprawnień.

Pamiętajcie proszę aby przed odesłaniem nam towarów, które reklamujecie przestrzegać powyższej procedury, tj. najpierw skontaktować się z nami i opisać dokładnie wady oraz przesłać nam jak najwięcej materiałów, które potwierdzają Wasze racje (protokoły sporządzone z listonoszem lub kurierem, zdjęcia, dokładny opis uszkodzeń, wad lub innych niezgodności). Wówczas nie narażacie się na ponoszenie kosztów związanych postępowaniem reklamacyjnym, jeśli reklamacja okaże się nieuzasadniona.

Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

 

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl